×

Chceš nahrávat? Pojď nám říct, co plánuješ

    Mám vlastní technikuAnoNe

    Co chceš nahrávat?Celý podcast (audio+video)Audio podcastMinutový medailonekJiný formát (napiš níže)

    Tímto uděluji souhlas se zpracováním osobních údajů v rozsahu a způsobem uvedeném zde a zároveň beru na vědomí, že tento souhlas mohu kdykoliv odvolat.*

    Tímto uděluji souhlas se zpracováním svých osobních údajů společností CTP Invest, spol. s r.o. („Správce“) za účelem komunikace, zasílání newsletteru a personalizovaných informací o produktech, službách, marketingových průzkumech, společenských akcích a jiných marketingových aktivitách Správce nebo jiné společnosti ze skupiny CTP. Pro tyto účely je Správce oprávněn zpracovávat má osobní data, poskytnutá pro tyto účely, tedy e-mailovou adresu, jméno a telefonní číslo, jsou-li poskytnuty, stejně jako mé odpovědi na poskytnuté informace. Tento souhlas poskytuji na dobu 3 let. Beru na vědomí, že poskytnutý souhlas mohu kdykoliv vzít zpět. Zpětvzetí souhlasu nemá účinek vůči zpracovávání osobních údajů před tímto zpětvzetím. Více informací o zpracování a ochraně osobních údajů Správcem je k dispozici zde.

    * Takto označené položky jsou povinné pro odeslání

    V Bratislavě už herní vývojáři došli, Pixel Federation je tak hledají v Brně

    Sdílet článek:

    Hrajete hry? A přemýšlíte nad tím, kde vlastně vznikají? Pokud ne, věřte, že spousta z nich se v posledních letech rodí v Brně. A do budoucna jich bude ještě víc. Pomůžou tomu i původem slovenští Pixel Federation, kteří si v kanceláři coworku Clubco vytvořili líheň budoucí české pobočky. Dobrá zpráva je, že pokud vás tenhle obor vážně zajímá, můžete se k nim přidat.

    Potkáváme se, kde jinde než v Clubcu, a podáváme si ruku s Lacem Setnickým, který má z pozice „Producenta“ na starost celou brněnskou odnož původem bratislavských Pixel Federation. Usadili se tady ani ne před rokem. Důvodů pro to byla spousta. „Členové našeho vedení o rozšíření za hranice přemýšleli dlouho, doma už jsme se dostali na strop pracovního trhu. Sehnat dobré lidi na vývoj her je obecně těžké, ale ještě těžší je to na malém Slovensku,“ líčí Laco. Jeho šéfové zvažovali různé lokality – přemýšleli nad Prahou nebo Vídní, ale díky kombinaci mnoha plusů padla volba na Brno: je to kousek, je tady spousta šikovných mladých lidí a vývojářů obecně a k tomu minimální jazyková bariéra. Na první zahraniční centrálu zkrátka ideální destinace.

    Na Slovensku mají Pixel Federation skoro 300 lidí a za sebou skokové nárůsty v posledních letech. V jejich tamějších kancelářích to běžně bzučí jako v úle, což je také důvod, proč si vybrali podobně živé místo také v Brně; 10členný tým obývá kancelář v horním patru Clubca, ale už teď počítají s tím, že porostou a budou potřebovat větší prostor. Zatím tady sídlí totiž jen část vývojářského týmu, který má na starost jednu konkrétní hru, zbytek sedí za hranicemi. Časem se tady ale bude vyvíjet přímo celý jeden produkt.

    „Začínali jsme s hrami na Facebook, ale asi od roku 2018 děláme výhradně mobilní hry, takzvané tycoony neboli transportní hry. Uživatel v nich buduje vlastní vlakovou stanici nebo přístav a organizuje transport surovin. Další část u nás tvoří puzzle games, kde se řeší logické puzzle v různých bludištích a zároveň záhady, se kterými se střetává hráčova postava,“ popisuje podrobnosti Laco s tím, že mezi nejznámější produkty Pixel Federation patří hry Trainstation 1 a 2, Seaport nebo Port City. Aby mohly přibýt další a byly ještě kvalitnější, shání se firma v nejbližší době po až 14 nových kolezích – kodérech, testerech, analyticích, 2D a 3D graficích nebo game designérech.

    „Hledáme co nejseniornější lidi, kteří už vědí, co chtějí. Zároveň ale hodně hrajeme na to, aby zapadli do týmu, aby nám spolu bylo dobře. Ani v centrále v Bratislavě nás moc nezajímají hierarchie, tykáme si, chceme si zachovat přátelskou atmosféru, kdy se nikdo nebojí na něco se zeptat,“ líčí Laco, který je v Brně právě od toho, aby zajistil, že přijdou noví lidé a že do týmu zapadnou. Je to výzva. I centrála si totiž prošla etapou, kdy se začala rychle zvětšovat a bylo třeba úplně přenastavit procesy. V Brně už jsou tím pádem minimálně o tuhle zkušenost chytřejší.

    Laco Setnický našel v Brně druhý domov.

    Sedí ovšem v podobných kancelářích, volba na Clubco padla právě proto, že má podobného ducha jako centrála v Bratislavě. Svoje hraje i lokalita – autobusová i vlaková nádraží vzdálená jen pár set metrů se ve chvílích, kdy je potřeba mezi bratislavskou a brněnskou kanceláří pendlovat třeba kvůli workshopům, obzvlášť hodí. Sám Laco už ale nepřejíždí tolik, se ženou a synem se do nové destinace přestěhoval.

    „Původně jsem si to neuměl představit, vždycky jsem bydlel jenom v Bratislavě. Nakonec to ale proběhlo úplně v pohodě. Ještě jsem to tady nestihl moc projít, ale líbí se mi kompaktnost Brna a to, jak má mladou, studentskou atmosféru a kvalitní služby. Je to pro mě taková druhá Bratislava, sice trochu jiná, ale cítím se tu jako doma,“ vypočítá Laco další důvody, proč se přesun vyplatil.

    Laco Setnický
    Produkt manažer

    Rodilý Bratislavan, který do Brna přišel, aby tady vybudoval od základu první zahraniční pobočku slovenské vývojářské firmy Pixel Federation. Výrobci her začínali tvorbou produktů pro Facebook, ale dnes už jsou jejich doménou mobilní hry. Zaměřují se na transportní hry (takzvané tycoony) nebo puzzle games. Mezi nejznámější patří Trainstation 1 a 2, Seaport a Port City a ve druhé kategorii Diggy‘s Adventure a Puzzle Adventure.