Za deset let své dosavadní existence se dostala na trh v šestnácti zemích, s více jak šesti miliony zákazníků a čtyřmiliardovým obratem je jedničkou mezi Digital first fitness firmami v Česku. Centrálu má v Košicích, ale tým čítající přes šest set zaměstnanců pracuje z různých koutů světa. Část týmu GymBeam můžete potkat i v Clubcu.
Vsadíme se, že většina nadšenců do fitness a zdravé výživy zná GymBeam. Firma, kterou založil Dalibor Cicman v roce 2014, se specializuje na prodej výživy pro sport a zdraví, zdravých potravin, sportovního oblečení a příslušenství. Ve svém portfoliu má více než 120 značek a tisíce produktů.
Z domova i ze světa, z kanceláře i coworku
Sídlo a sklady má společnost v Košicích, lidi pracující pro GymBeam ale najdete ve všech zemích, kde firma působí. „Velká část marketingového a IT týmu pracuje remote, z domu nebo v našem případě z coworku. Tím, že jsme z různých zemí a na různých místech světa, nás samozřejmě propojuje online prostředí, ve kterém komunikujeme a potkáváme se. Na místech, kde se soustředí víc zaměstnanců, máme k dispozici coworky – například brněnské Clubco, ale máme coworkové prostory i v Bratislavě či Praze. Takže kolegové, kterým záleží na osobním kontaktu nebo neradi pracují z domova, mají možnost chodit do coworku – a samozřejmě na centrálu v Košicích, kde jsme vždy všichni vítaní,“ přibližuje Alexandra Hudáková, která pro GymBeam pracuje na pozici Online campaign specialist. Její parketou je e-mail marketing, tedy tvorba a rozesílání newsletterů. Alexandru spolu s dalšími kolegy můžete potkat v brněnském Clubcu.
Jako první z brněnského týmu začala Clubco pro práci využívat Markéta Tesařová, nutriční terapeutka a fitness trenérka, která v GymBeam více jak tři roky působí jako copywriterka na plný úvazek. Spolu s dalšími kolegy píše články na blog, připravuje texty k produktům na e-shop, pro sociální sítě či tvoří scénáře a doprovodné texty k YouTube videím. „Začínala jsem na 40hodinovém hot desku. Už mi nevyhovovalo pracovat každý den z domu, a tak jsem začala hledat možnosti práce v coworku. Clubco mě zaujalo moderními prostory, dostupností z centra a také komunitní atmosférou, která zde panuje. Začala jsem chodit 1–2krát týdně do otevřených prostor v přízemí. Díky tomu, že jsem zvyklá pracovat už celkem brzy ráno, mohla jsem si vybrat, zda to bude z křesílka, boxíku nebo malých prosklených kanceláří. Tyto možnosti změny pracovního prostředí cením dodnes.“
Soukromí kanceláře, inspirace a druhý domov
Když se k ní přidala Alexandra, přešly na fixed desk. S další kolegyní, copywriterkou Zuzanou Gálikovou, jim už dávalo větší smysl se přesunout do menší kanceláře ve třetím patře. „Tým kolegů z GymBeam, kteří bydlí v Brně nebo blízkosti a chtěli by možnosti coworku využívat, se však stále rozrůstal. Už nám čtyřmístná kancelář nestačila, a tak jsme se po dohodě s Vojtou (Head of Facility Maintenance Vojtech Laczkó, pozn. red.) přestěhovali do nynější kanceláře ve druhém patře. Aktuálně (v deseti lidech, pozn. red.) jsme zde maximálně spokojení, kancelář je krásná, prostorná, světlá. Také druhé patro nám vyhovuje v tom, že máme přehled o dění v Clubcu a je zde spousta rozmanitých prostor k sezení, včetně nádherné terasy,“ doplňuje Markéta.
Zuzka na Clubcu oceňuje variabilní pracovní prostředí a přístup 24/7. „Vzhledem k tomu, že je Clubco v centru Brna, vnímám jako velký benefit možnost pronajmout si parkovací místo v podzemních garážích, které jsou přímo součástí budovy,“ přidává copywriterka Simona Svobodová. „Mně se líbí prostor celého Clubca, který na mě působí skutečně inspirativně a podnětně. Když potřebuji klid, zavřu se do soukromí kanceláře, pro inspiraci a odpočinek ráda využívám sdílené prostory, kuchyňku, křesílka a v létě i terasu. Obzvlášť mám ráda zdejší komunitní akce. Díky Clubcu jsme se poznali s mnohými členy. Clubco je pro mě opravdu srdcovka a druhý domov,“ říká s úsměvem Alexandra.
Hodně členů coworku Alexandra poznala na Prosecco meetupech. „Občas mi dělají společnost také kolegové, ale nevadí mi tam jít samotné, protože vím, že tam sama určitě nebudu. V Clubcu už znám dost lidí, kteří také chodí na meetupy, a také tým Clubca, takže se nebojím, že bych si neměla s kým povídat. Zúčastnila jsme se i několika prednášek, nejvíc ohledně zdravého životního stylu, nebo se chodím kouknout na ‚bleší trhy‘. Mám v plánu se zapojit i do darování krve. Co bych uvítala, je např. nějaký marketingový workshop nebo networking, kde převážná část zúčastněných Clubcařů pracuje právě v marketingu. Kontakty v této oblasti a nová inspirace se vždy hodí.“
Zájem o zdravý životní styl jedině výhodou
GymBeam přirozeně propojuje lidi se zájmem o výživu a fitness. Třeba Simona popisuje, že pro její práci copywriterky je hlubší zájem důležitý. „Díky tomuto zájmu jsem schopná předávat relevantní informace třeba čtenářům našeho blogu nebo zákazníkům v rámci popisů produktu. Nechceme předávat nepotvrzené informace nebo polopravdy. Zároveň je potřeba držet krok s dobou a reagovat na aktuální trendy ve fitness světě. Kromě toho je ovšem nezbytné orientovat se také ve směrnicích EU a umět vyhledávat v odborných textech. Pokud má copywriter tyto schopnosti, je velká šance, že bude v této oblasti sdílet stejné hodnoty jako my a dobře do GymBeam týmu zapadne.“
A jak člověk vystudovaný v oblasti výživy hodnotí možnosti občerstvení v Clubcu a jeho okolí? „Musím se přiznat, že si jídlo nosím v krabičkách z domu. Mám totiž alergii na mléko, takže je pro mě obtížnější se venku kvalitně najíst. Občas ale s kolegy chodíme na oběd do protějšího Grand Kitchen, kde mají fajn výběr denních menu. Když si z meníček nevyberu, tak si zajdu do sekce Grab&Go, kde je salátový bar a také bufet s teplými jídly. Jako nutriční musím ocenit zdejší nabídku zeleninových a luštěninových jídel. V Clubco Café je fajn možnost menších jídel, jako obložené pečivo nebo proteinové smoothie,“ komentuje Markéta.
Pokud si chcete připravit vyváženou svačinu do práce, podle Markéty nikdy neuděláte chybu s celozrnným pečivem, obloženým šunkou, sýrem a zeleninou nebo bílým jogurtem s ovocem a oříšky. Také je fajn mít po ruce proteinovou tyčinku, balíček přírodních oříšků nebo třeba kvalitní hořkou čokoládu pro případ, že vás přes den popadne hlad. „Čokoláda má navíc díky vysokému obsahu kakaa povzbuzující účinky, což se během náročných pracovních dní opravdu hodí. Jen si dejte pozor na dávkování, čokolády stačí 1–2 čtverečky.“
Plány a novinky v sortimentu
Vizí firmy je být globální eCommerce platformou, která bude vedoucím poskytovatelem funkčních potravin, sportovní výživy a příslušenství. „Usilujeme o to mít co nejširší portfolio produktů v co nejvíce evropských zemích. Zásadní je pro nás tedy vstupovat na nové trhy a co nejdříve si tam zajistit pozici stabilního hráče, ideálně lídra. Například tento rok se soustředíme na DACH region. Neustále také vyvíjíme a přidáváme do sortimentu nové zboží vlastních značek a hlídáme si cenovou dostupnost pro naši cílovou skupinu, která se stále více rozrůstá,“ přibližuje cíle vedoucí marketingové komunikace Vendula Resová a prozrazuje více o novinkách v portfoliu a jeho plánovaném rozšíření. „Kromě pohodlného sportovního a volnočasového oblečení se můžete těšit i na novinky ve zdravé výživě, jako je plněný proteinový croissant (první várka byla vyprodána během několika dní) a italský toustový chléb, u kterého věříme, že bude mít úspěch. Brzy uvedeme i novou řadu raw tyčinek. Zaujmout by vás mohly i novinky naší značky XBEAM. Ta se sice profiluje jako brand pro hráče e-sportů, ale její produkty mají vyladěné složení, které ocení manažeři, programátoři, zkrátka každý, kdo potřebuje nakopnout mozkové závity, snížit únavu a vyčerpání a pomoci ve stresových situacích.“