Raději dlouhodobost než trendy. Autenticita je to jediné, co tě odliší od ostatních, říká tvůrce obsahu

Raději dlouhodobost než trendy. Autenticita je to jediné, co tě odliší od ostatních, říká tvůrce obsahu

Pomáhá tvůrcům a značkám ukázat se světu bez strachu a overthinkingu. Tvoří pro ně obsah na web či sociální sítě, fotí, točí, a ještě lidi kolem sebe dokáže pobavit. Říká, že je lepší začít s málem a příliš nespoléhat na trendy. „Oprostil bych se od perfekcionismu. Nedokonalé teď je lepší než dokonalé nikdy,“ radí Filip Neubauer, kterého můžete potkat v pražském Clubcu. 

Hlad po poznání, kreativní smýšlení a flexibilita ho dovedly k tomu, že se aktuálně živí tvorbou obsahu pro podnikatele a menší značky. A baví ho to. „Neměl jsem striktně vytyčenou cestu. Jen jsem věděl, že se chci mít dobře a dělat něco, v čem se najdu, co mě bude opravdu bavit. V životě jsem si vyzkoušel hromadu profesí. Od armády přes obchodního zástupce a fitness trenéra po vlastní e-shop, výrobu a práci u filmu. Tím jsem měl dost času a možností zjistit, jaké jsou moje silné stránky a souvislosti mezi nimi. Myslím, že mám v sobě vrozenou kreativitu, nebojím se změn, jsem technicky nadaný a rád se učím nové věci. Většinu bývalých profesí spojovala nějaká tvorba – ať už webu nebo prezentace na sociálních sítích,“ říká Filip Neubauer

Focení a natáčení začalo jako koníček. Okolnosti, načasování trhu, poptávka a rešerše vyústily v to, že začal tohle „tvůrčí kombo“ prodávat těm, kteří ho potřebovali. Ochota a odvaha improvizovat a zkoušet nové věci podle něj mnohým lidem chybí. Co umí, se naučil praxí a z YouTube – kde by sám chtěl v budoucnu více tvořit. 

Svoboda, spokojenost a klid na práci

S klienty, se kterými spolupracuje převážně na dlouhodobé bázi, tvoří obsah na web či sociální sítě, a tak jim pomáhá budovat jejich brand a posouvat ho na další úroveň. Práci pro velké firmy se zásadně vyhýbá. „Nesnáším diktát a strojenost. U malých značek mám velkou míru svobody a práce je na přátelské odlehčené úrovni,“ pochvaluje si a zmiňuje, že nikdy aktivně nehledal práci. „Funguji pouze na doporučení.“

Nejdéle spolupracuje se specialistou na obchod a business development Filipem Soukupem, kterému pomohl vybudovat všechny profily od nuly. Tvoří s ním mimo jiné právě v Clubcu. Stejně tak zde natáčí s Petrem Bernadičem, koučem v oblasti obchodní strategie a leadershipu. „Hledali jsme klidný prostor na natáčení a práci. Jelikož ho ani jeden z nás nemá šanci používat pravidelně, nedávalo smysl něco vlastního a drahého. Proto Clubco. Na dojetí autem ideální, parkování neřešíš, jednou za čas se tu schováš, uděláš práci, něco natočíš. Pohoda. Jsem tu tak půl roku,“ přibližuje svou cestu do coworku v Nupakách. 

Autenticita a dlouhodobost 

Co lidi obvykle brzdí při snaze tvořit svůj brand? Podle Filipovy zkušenosti neví, kde začít, stydí se před kamerou, srovnávají se s ostatními, neumí si vymyslet koncept nebo nastavit techniku. Nemají čas a potřebují pomoc. Klíčová je při budování osobního nebo firemního brandu stoprocentní autenticita. „Alespoň se jí přiblížit – ne vždy je to možné. Důležitá je také přidaná hodnota pro sledujícího, pravidelnost, důvěra a ztotožnění.“ 

Při tvorbě obsahu raději volí dlouhodobost než trendy. „Autenticita je to jediné, co tě odliší od ostatních. Na sítích je v podstatě jedno a to samé pořád dokola v bledě modrém. Na Instagramu třeba neřeším algoritmy ani trendy hudbu. Zkouším různé věci a pozoruji, co lidé nejvíce chtějí, a postupně upravuji směr na základě zpětné vazby. Upřednostňuji přístup ‚pomalu, ale jistě‘. Exekuce a zodpovědnost jsou větší hodnoty pro klienta než nejnovější trend nebo napůl fungující automatizované reakce od AI bota.“

Své kvality ukažte – bez overthinkingu 

A čím se odlišuje kvalitní obsah od průměru? „Průměrný obsah je ten, který říká: ‚Hele, dívej, tohle jsem já, a ty bys ode mě měl nakoupit.‘ Kvalitní obsah říká: ‚Jsem dobrej v tomhle a tomhle, podívej se, že nekecám, jsem schopnej ti předat tohle a tamto, možná tě i pobavím a na nic si nehraju.‘“

I Filip se snaží být svůj, nebere se tak vážně. „Nicméně nemám tolik času se projevit a tvořit na vlastní sítě. Čas věnuji svým klientům. Ale už mám v hlavě srovnáno, co chci tvořit do budoucna, jakmile se mi uvolní ruce. Sdílet cestu svého vlastního overthinkingu a strachu jít s kůží na trh, pomoct lidem s jejich vlastní tvorbou a třeba je u toho i pobavit. Protože to jsem já.“ A jsme opět u té autenticity…

„Tolik bych nad věcmi nepřemýšlel, oprostil bych se od perfekcionismu. Jsem sám sobě pacientem, vím o čem mluvím (směje se). Klienti potřebují někoho, kdo z nich dostane obsah, pomůže jim s tvorbou, poradí jim a navede je,“ radí Filip začínajícím tvůrcům. „Lepší je začít s málem, stačí mobil a bluetooth mikrofon. Nedokonalé teď je lepší než dokonalé nikdy.“

Pochybnosti byly a budou. Vždy se najde někdo, kdo bude tvořit promakanější obsah, mít větší dosah nebo používat pokročilejší techniku. „Je dobré si uvědomit, pro jakou cílovku tu jsi. Za tím nádherným obsahem kolikrát stojí někdo, kdo tvoří deset let, nebo je to tým profesionálů za úplně jiné peníze. Taky nelze utratit milion za techniku a nevědět, co s ní budeš dělat. Proto je zásadní začít s málem a pozorovat, zkoušet, vyvíjet se. Spousta lidí chce hned ty největší spolupráce za nejvíc peněz, např. kolorizovat videa pro velká zvířata. Omyl. Pohybujte se tam, kde většina tvůrců ne. Občas se nadřete. Já začínal na práci, co nikdo nechtěl dělat, a už vůbec ne za takové peníze. Ale s těmi lidmi mám teď vztah a už pracujeme na jiné úrovni. Spolupracují se mnou i pro to, jaký jsem, jak se se mnou cítí. Další klienty jsem získal zkrátka na doporučení nebo proto, že mě viděli při práci. Dnes chce být každý bohatý, nejlépe přes noc, mít hromadu sledujících, ale to jsou jenom povrchní motivy,“ říká a na závěr odpovídá na otázku, zda má nějaký vysněný projekt či klienta. „Ano. Jmenuje se Filip Neubauer – kovářova kobyla,“ směje se. 

 

 

Rezervujte si svůj den na zkoušku!

Vyzkoušejte si prostor na den zdarma a poznejte klubíčko výhod, které naše Clubco nabízí.

Chcete se na něco zeptat?
Napište nám zprávu!