Dřív bojoval v Call of Duty, dnes s mýty o výživě a fitness

Sdílet článek:

Když přijde a představí se, není úplně nápadný. Jen si člověk řekne, jo, tenhle člověk se asi cvičení opravdu věnuje. Víc než to. Simon Kopunec, majitel značky Fitclan, si postavil svůj pracovní život na vyvracení mýtů o fitness a rozšiřování povědomí o zdravém životním stylu. Na stejnojmenném webu spolu s kolegy píše články, koučuje profíky i laiky a produkuje i vlastní sportovní oblečení a vybavení. A nenápadnost rozhodně neznamená neznámost. Třeba na Instagramu už je sleduje skoro 100 tisíc lidí. Velká část obsahu přitom vzniká v křeslech a u stolů Clubca.

Simonova cesta k dnešní práci vedla vlastně podobným směrem jako u jiných freelancerů a malých podnikatelů. Má sice vystudovaný marketing, ale léta ho bavil sport a výživa, a tak si jde za tím, co mu dává smysl. I když kdysi měl spíš náběh na to stát se profesionálním hráčem slavné střílečky Call of Duty.

„Pojď, to tě bude bavit“

„Jako teenager jsem u toho trávil celé dny, byl jsem ve slovenské reprezentaci, bombil jsem to od rána do večera a podle toho můj život taky vypadal. Můj táta ale roky cvičil, a když mi bylo 18, vyhecoval mě, jestli nechci chodit cvičit s ním,“ vzpomíná Simon, který zašel do posilovny párkrát, ale pak dostal, jak sám říká, „rýmičku“ a nechal toho. „Táta mě ale namotivoval znovu. Žádné nucení, prostě mi řekl, pojď, vždyť ti to šlo. Tak jsem se zase zvedl a už jsem toho nenechal,“ povídá Simon.

Prošel si ale tím, co i dnes často vidí ve svém okolí a u mladších klientů koučinku: Hlavně mladí kluci chtějí rychle zhubnout nebo nabrat svaly a vyrýsovat si tělo, takže cvičí do úplného selhání a pomáhají si nesmyslnými dietami nebo rovnou sahají po nebezpečných a zakázaných látkách. Sám si z tohoto období odnesl problémy s ramenem, ale taky strašnou touhu porozumět pořádně procesům v těle a tomu, co vede ke skutečnému a trvalému fyzickému progresu. Začal se hrabat v datech a studiích a pak i psát vlastní články, aby ještě víc rozšířil informace, které jsou opravdu vědecky podložené. Nejdřív to dělal pro jedno fitness fórum a slovenský web, kde vlastně původní tým Fitclanu vznikl. Pak už se ale nebylo kam rozvíjet, a tak si řekl, že si udělá vlastní projekt.

Vedle psaní blogu se Simon věnuje i pořádání webinářů a workshopů o zdravém fitness.

„Jasně, nebylo to lehké jít do vlastního, ale mělo to velký smysl. Dřívější projekt ještě nebyl tak velký, abych ho nemohl rozvíjet jinde, ale byl jsem si jistý, že má obrovský potenciál růstu, protože lidí, kteří chtějí žít líp, je hodně a snad jich bude ještě víc,“ směje se Simon. S kolegou a kolegyní začínali s webem s články a profily na sociálních sítích, které plní „antibullshit“ obsahem. „Lidé mají tendence věřit jednoduchým cestám a při vylepšování těla chtějí dosáhnout cíle co nejrychleji, jenže ono to tak nefunguje a oni pak hledají zkratky,“ krčí rameny Simon, který si dává záležet na opravdu daty podloženém obsahu a dovysvětlování velkých detailů. Nikdy se ale u něj nedočtete, že umělá sladidla jsou zlo, jeho články na Fitclanu nebo ilustrace na sítích vám spíš vysvětlí, co umělá sladidla dělají v těle, pro koho se rozhodně nehodí a kdo a za jakých okolností je třeba může upřednostnit.

V Clubcu pro klid a soustředění

Velká část obsahu přitom vzniká právě v Clubcu, kam se Simon dostal díky doporučení kamarádů. Bylo to během loňského horkého léta, kdy seděl doma na židli skoro nahý, ale vedro ho stejně nenechalo pracovat. „Zkoušel jsem chvilku kavárny, ale to taky nešlo. Tady je to super, dám si tu kafe a v jednom zátahu píšu. Nebo večer dělám webináře, na které je tady tou dobou tak akorát klid,“ přibližuje svoji práci.

Byznys Fitclanu stojí hlavně na placeném koučinku a premium verzi webu, kde uživatel najde ještě víc informací – věnuje se největším mýtům ve výživě a cvičení, které autoři trpělivě vyvrací, a sleduje nejnovější trendy, které k nám chodí ze zahraničí. Do budoucna by toho mělo být ještě víc. I když Simon ví, že ne každý chce dobře míněné rady poslouchat a řídit se jimi. A taky to, že někomu zase nesedí jeho přímý styl, kdy se nebojí některé věci označit za úplnou blbost. Pokračovat v tom bude dál. „Vím, že Fitclan není pro všechny, ale jsem s tím úplně v pohodě,“ pousmívá se.

Simon Kopunec
zakladatel značky Fitclan

Titulovaný markeťák měl kdysi náběh na to stát se profesionálním hráčem Call of Duty, ale výživa a fitness ho nakonec zlákaly víc. Má vystudovanou kanadskou akademii Precision Nutrition a dnes vede vlastní webový projekt fitclan.sk, který posílá do světa ověřené informace o výživě a cvičení. Sám Simon se věnuje i online koučinku a trénování, pod jeho značkou ale najdete i speciální řadu oblečení a pomůcek pro cvičení.