kosik

Čas jsou peníze. Košík je šetří lidem při nákupu i svým lidem při práci

Sdílet článek:

Pořád nosíte domů těžké tašky s jídlem a trávíte hodiny na nákupech? A proč? Na to by se vás zeptal Miroslav Beneda, Matěj Sejkora i ostatní z Košík.cz, kteří v Clubcu sedí už více než rok. Možná byste jim na to odpověděli, že je to už rutina a zajetý zvyk. Oni by vám oponovali, že tím ale ztrácíte čas, který byste mohli věnovat třeba rodině. Přesvědčili by vás?

Kolik lidí okolo vás si denně stěžuje, že nemá na nic čas. A kolikrát za den to řeknete vy sami? Žijeme v uspěchané době, to je fakt. Z velké části si za to ale můžeme sami. Třeba, když nám řešení na úsporu času leží přímo před nosem, ale my ho přehlížíme. I tak promují svoji službu manažeři online supermarketu Košík.cz.

„Představte si svůj běžný pátek. Přijdete po celém týdnu vyčerpaní z práce, na krk vám naskáčou děti, vy je musíte naskládat do auta a vyrazit zacpaným městem do obchodu, ve kterém vás čekají dvě hodinky nákupu,“ popisuje Miroslav Beneda, který pracuje v Košíku jako Head of Engineering. Přitom stačí pár kliknutí a nákup máte doma v čase, který jste si sami určili, a bez námahy.

Covid byl pro e-shopy zlatý čas

Možná si to pamatujete z dob koronaviru, kdy zažívaly e-shopy svou zlatou éru. „V té době nám samozřejmě objednávky vystřelily nahoru a člověk by předpokládal, že se toho lidi budou držet, protože zjistí, jak pohodlné to může být, ale na to jsme asi v Česku moc konzervativní,“ uvažuje Matěj Sejkora, Engineer Manager Košíku.

Konzervativní, moc mladí nebo moc staří. Nákupů online nejvíce využívají rodiny s dětmi. Košík se ale v posledních letech snaží přiblížit a vytvořit přátelské prostředí pro všechny věkové kategorie. „Primárně se u nás objednává na e-shopu, ať už přes web nebo naši aplikaci. Je ale možné si i zavolat do call centra, kde pro vás nákup objednají,“ vysvětluje Beneda.

Když víte, že to děláte dobře, musíte mít velké cíle

Právě na takových věcech pracuje denně IT tým Košíku, který sedí v Clubcu. A s vizemi, které firma do budoucna má, musí pracovat opravdu intenzivně. Čeká je totiž náročná pětiletka. „Máme know-how a víme, že to děláme dobře, proto se nebojíme mít velké plány. Do pěti let chceme nabízet naše služby v pěti zemích a padesáti městech,“ popisuje Sejkora.

V Česku je jejich služba dostupná už ve třinácti městech, minulý rok expandovali do Bulharska a firma zároveň přešla k přístupu, ve kterém se zaměřuje co nejvíce na zákazníky. „To nám umožňuje jít zákaznickou cestou. Každá oblast u nás má jednoho hlavního lídra, který se soustředí na její vylepšování. V Brně je to třeba IT oblast,“ popisuje Beneda.

Brno je technologický ráj

Firma, která primárně sídlí v Praze, má v Brně svůj IT tým, proč? „Vnímáme ho jako české Silicon Valley. Je tu spoustu technologických firem, VUT, Masarykova univerzita. Jsou tu skvělí programátoři s výbornou pověstí. Proto jsme tu začali postupně nabírat lidi, až se nám tým opravdu rozrostl,“ vysvětluje Sejkora. Od pár sdílených míst v Clubcu se za rok posunuli k vlastní kanceláři.

„Nejspíš vždycky bude velká část našeho týmu v Praze, proto nám na Clubcu vyhovuje hlavně jeho blízkost k nádraží. Pražští a brněnští kolegové to díky tomu nemají k sobě daleko. Cesta sem nezabere tolik času,“ upřesňuje Beneda, čímž uzavírá pomyslný kruh, který poukazuje na to, co už padlo na začátku. Jak velké téma je v dnešní době čas.

Čas jsou peníze. To vědí i v Košíku. „Kromě toho, že vnímáme úsporu času, kterou nákup online poskytuje, tak se nám v posledních letech daří díky strategickým spolupracím vytvořit ceny produktů srovnatelné s cenami v kamenných obchodech. Zatím nám to jde, tak to asi děláme dobře,“ uzavírá s úsměvem Sejkora.

Košík.cz

Online supermarket, který rozváží jídlo, drogerii a nově i lékárenské zboží téměř po celé České republice. Přes webové stránky nebo aplikace je možné objednávat potraviny, ale i další vybavení do domácnosti, které vám kurýři doručí až domů. Minulý rok jejich IT tým přerostl přes hranice Prahy, když jeho část začala pracovat v brněnském Clubcu. Do budoucna chtějí rozšířit svoji působnost do zahraničí.